Partners in change
Innova kijkt naar organisaties als een boeiende mix van individuen, groepsdynamieken en bedrijfsprocessen. Samen moet die zich als één organisme blijven verhouden met een permanent veranderende omgeving. Als de buitenwereld om verandering en ontwikkeling van de organisatie vraagt, dan biedt Innova houvast als ‘partner in change’.
Een plan dat duurzaam werkt
Wij kiezen voor samenhang in de kunde van het veranderen. Dit betekent dat we in nauwe samenwerking met opdrachtgevers focussen op samenhang tussen doelstelling, organisatieontwerp en onderlinge verhoudingen. Deze vorm van matching zoeken we op alle niveaus, of het nu gaat om de organisatie als geheel, teamniveau of individueel niveau.
Sterk doelgericht
‘Partner in change’ betekent dat een nieuwe koers in onderling overleg wordt bepaald. Steeds zoeken wij naar een stimulerend tweerichtingsverkeer om tot nieuwe, passende oplossingen te komen. Innova doet dat sterk doelgericht. Verandering moet immers wérken.

Marret
Kramer
"Ik zorg er vooral voor dat mensen zich openstellen en gaan onderzoeken waar hun mogelijkheden en potenties liggen. Vervolgens help ik hen de verbinding leggen tussen de organisatiedoelen en hun persoonlijke drijfveren."

Gert
Dammer
"Om veranderingen te realiseren, kijk ik naar de context van organisaties, gefocust op het vaststellen en bereiken van doelen. Samenwerking is de kunst van het aansluiten bij de expertise van anderen. Dat is het vertrekpunt voor veranderings-processen."
Gert beëindigde in 2021 zijn werk voor Innova.

Johan
de Kleuver
"Pas als ik het begrijp, kan ik helpen om iets te veranderen. Empathie en analyse zijn het fundament. Van daaruit kijk ik hoe we samen aan een organisatie bouwen. Hoe je werkprocessen zo kunt inrichten dat het gewenste gedrag waarschijnlijk wordt. En hoe mensen hun effectieve authenticiteit kunnen vergroten.”
Innova is een netwerkorganisatie
We werken regelmatig samen met een vaste pool van professionals en bureaus die aanvullende expertise in huis hebben:

Controlyse is gespecialiseerd in ‘Adaptief Business Control’. Met deze integrale aanpak helpt Controlyse business control te positioneren als een effectieve businesspartner van het primaire proces.
Eduard Vos is adviseur en coach bij Controlyse op het gebied van positionering, waardecreatie, strategieontwikkeling en cyclische innovatie.

Margriet Verweij is consultant HR-Development en opleidingskundige. Zij is gespecialiseerd in het ontwikkelen van leertrajecten die passen bij de interne HR-processen.

Martijn de Lange is verandermanager. Hij heeft ervaring met grote, complexe programma’s op het vlak van businessanalyse, procesoptimalisatie, organisatieontwerp en automatisering.

De Federatie is al sinds jaar en dag het bureau waar we mee samenwerken als we senior-trainingsacteurs nodig hebben bij onderdelen van onze trajecten.
Onze opdrachtgevers
Bedrijfsleven
- Controlyse
- Grimbergen ‘Constructive Partnership’
- Havenbedrijf Rotterdam
- Heineken
- Hollandsche Beton Groep
- NS (NS-Stations en NS-Reizigers)
- Rademaker Food Processing Equipment
- Van Oord, Marine Ingenuity
- Wielandt & Partners, Interimmanagement en Advies
Overheid en Zelfstandige Bestuursorganen
- Gemeente Den Haag
- Huurcommissie
- Ministerie van Justitie
- Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
- Veiligheidsregio Kennemerland
Welzijn en zorg
- AMC, Academisch Medisch Centrum Amsterdam
- De Bascule, jeugdpsychiatrisch behandelcentrum van het AMC
- Elker, Jeugd- en opvoedhulp Groningen
- St. Humanitas
- Justitiële jeugdinrichting/forensisch centrum Teylingereind
- Leger des Heils Amsterdam
- Spirit Jeugd- en opvoedhulp Amsterdam-stadsregio en Noord-Holland
- Levvel (fusie Spirit en De Bascule)
- Stichting Pulse, Sterk in Welzijn
Onderwijs
- Stedelijk Gymnasium Haarlem
- St. Ithaka, diverse Vrijescholen in Noord-Holland
Financiële sector
- ABN-AMRO
- Frieslandbank
- RVS-verzekeringen
Kunst: De Wegen
Beeldend kunstenaar Paul Koning werd getroffen door het grafisch patroon van breuklijnen in het asfalt op wegen. Hij maakte er foto’s van die hij vervolgens digitaal bewerkte. Zo creëerde hij een nieuwe werkelijkheid, nieuwe wegen, een nieuw landschap.
Een mooie metafoor voor ons werk
Net als Paul Koning creëren we – samen met onze opdrachtgevers – in een bestaand landschap nieuwe wegen, rekening houdend met bestaande patronen. We dagen mensen uit om op een andere manier naar zichzelf, hun werk, de organisatie en de klant te kijken. Zo bereiken we een verandering die door mensen zelf gedragen wordt. Dat is de basis voor échte verandering.

Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden bij de uitvoering van opdrachten door Innova Consultancy
1. Definities 2. Algemeen 3. Grondslag offertes 4. Terbeschikkingstelling van informatie en medewerkers 5. Het betrekken van derden bij de opdrachtuitvoering 6. Vervanging van uitvoerende medewerker(s) 7. Tarieven en kosten van de opdracht Indien tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt dat, door ten tijde van de totstandkoming van de opdracht nog onbekende factoren, ons honorarium de kostenraming te boven gaat, zullen we, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, zonder goedkeuring vooraf van de opdrachtgever, de kostenraming met maximaal 10% mogen overschrijden. Dit percentage zal niet worden overschreden zonder nader overleg met de opdrachtgever, waarbij tot een eventuele herziening van de kostenraming of van onze werkzaamheden kan worden besloten. 8. Betalingsvoorwaarden Indien betaling achterwege blijft kan Innova met een beroep op de onzekerheidsexceptie de uitvoering van de opdracht opschorten. Is de opdrachtgever in verzuim of schiet hij op een andere wijze tekort in het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening voor zijn rekening, zowel de gerechtelijke, als de buitengerechtelijke. Indien de opdracht is verstrekt door meer dan één opdrachtgever dan zijn alle opdrachtgevers hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van de verplichtingen zoals in dit artikel aangegeven (ongeacht de tenaamstelling van de declaratie). 9. Wijziging van de opdracht c.q. meerwerk 10. Duur en afsluiting van de opdracht 11. Tussentijdse beëindiging van de opdracht Indien tot voortijdige beëindiging is overgegaan door de opdrachtgever, heeft Innova vanwege het ontstane en aannemelijk te maken bezettingsverlies recht op compensatie, waarbij het tot dan toe gemiddelde maandelijkse declaratiebedrag als uitgangspunt wordt gehanteerd. Innova mag van haar bevoegdheid tot voortijdige beëindiging slechts gebruik maken als tengevolge van feiten en omstandigheden die zich aan haar invloed onttrekken of haar niet zijn aan te rekenen, voltooiing van de opdracht niet in redelijkheid kan worden gevergd. Innova houdt daarbij aanspraak op betaling van de declaraties voor tot dan toe verrichte werkzaamheden, waarbij aan de opdrachtgever onder voorbehoud de resultaten van het tot dan toe verrichte werk ter beschikking zullen worden gesteld. Voor zover dit extra kosten met zich meebrengt, worden deze in rekening gebracht. Ingeval een van beide partijen in staat van faillissement geraakt, surseance van betaling aanvraagt of de bedrijfsvoering staakt, heeft de andere partij het recht de opdracht zonder inachtneming van een opzegtermijn te beëindigen, een en ander onder voorbehoud van rechten. 12. Annulering Indien door onvoorziene omstandigheden de werkzaamheden van een adviseur geannuleerd moeten worden, zal in overleg met de opdrachtgever een andere adviseur de werkzaamheden overnemen, dan wel worden de werkzaamheden verschoven naar andere data. Eventuele kosten voor de huur van accommodatie op geannuleerde data zijn in dat geval voor rekening van Innova. 13. Intellectuele eigendom De opdrachtgever heeft uiteraard het recht om stukken te vermenigvuldigen voor gebruik in zijn eigen organisatie, voor zover passend binnen het doel van de opdracht. In geval van tussentijdse beëindiging van de opdracht is het voorgaande van overeenkomstige toepassing. Opdrachtgever verkrijgt het eigendom over het materiaal dat specifiek tot stand komt bij de ontwikkeling en uitvoering van de opdracht, en het recht om dit te vermenigvuldigen en openbaar te maken, echter uitsluitend binnen zijn eigen organisatie en voor eigen gebruik. 14. Vertrouwelijkheid 15. Aansprakelijkheid 16. Klachtenregeling
17. Toepasselijk recht |
Ons privacy statement
Lees ons privacy statement volgens de AVG.